Tuesday 17 November 2009

Sahabat...Kawan...Rakan...Teman...

Sahabat...kawan...rakan...teman...semuanye membawa maksud yg same..tapi mempunyai level yg berbeza...aku aser la...dari pendapat aku la..level paling tinggi..tahap kesetiaannye..adalah 1) Teman, 2) Sahabat, 3) Rakan, n terakhir skali 4) Kawan...Hmm..camne nak stat eh..kekurangan idea nih..Teman...mmbawa erti yg amat mendalam..teman adalah org yg plg hmpir dgn kite selain dari family..teman adalah org yg tahu hati budi kita..tak kire la teruk camne pun org tu..tapi gka dier seorg teman yg setia..dier tahu..knp dier berlaku mcm tu..n pastinye..tahu menjage ati n perasaan masing2...tanpa perlu diberitahu..mmg susah nak cari...sbb tu diorg panggil teman wanita/lelaki..hehehe...tapi mmg..sukar dicari...bagaikan mencari sebatang jarum didalam jerami...n disitu terbitnye cinta...n then kawen la bai.hahahha..sahabat lak...hmm...dier hmpr sampai tahap yg serupa...cuma bezenya...sahabat neh...dier takleh kawen la...ciri2 dier neh...same je ngan teman...ssh lah nak describe..dier akan ssh senang bersame...akan pk pasal ati n prasaan sahabat masing2...tidak pentingkan diri..hmm..itulah antara ciri2..tapi..kadang2...ader gak citer kiter leh ckp ngan sahabat berbanding teman...haa...adakah anda setuju...saye setuju..heheh..sahabat adalah tempat problem solver terbaik sebenarnye.tak gtu..ader masalh..gtau dier.hehehe...tapi..aku nyer stail la...mmg beritahu sahabat2..tapi tak semuanye..better kiter solve sendiri...diorg stakat mndgr citer aku...n masalah aku..da ckp bertuah da..hehehe...ok...rakan lak...biase2 jer...rakan kelas, sekerje..sape2 yg lame n slalu brade di samping anda...rakan la tu..rakan nih..kadang2...kiter da knl lame ngan dier..bertahun2..kiter kenal ati budi dier..tapi..diorg yg tak kenal ati budi kite..tak memahami kite...tak gtu...mengharapkan initiative dari sebelah pihak jer...tak jadi la bai..mcm tepok sblh tgn..tak berbyi..ha..n leh smpai tahap..tak kisahlah dier ader ker tak..same jer dunia aku nih..ha..camtu la..tapi kalo tahap kawan..lagi la...sng cite..kalo ko g bli barang ker aper ker...tetiber lak..tokey tu ckp..alo..kiter kan kawan..eh2...sjak bler lak kiter jadi kawan..hahaha...tak gtu..anda2 semua...ha...itu la perbezaan antara Teman, Sahabat, Rakan an Kawan...heheh..cukplah smpai sini jer..aku takde idea sgt sbnrye nih..tu yg gune ayat same..tak terkeluar langsung ape yg nak disampaikan..bak aku kater tadi..better aku settlekan sendiri kalo ader masalh..skadar ader tmpt org nak bacer, dgr..da ok da bagi aku neh..hehehe...tata...

2 comments: